Dag 14: Zion > Las Vegas

16 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 14, vrijdag 15 sept, Zion > Las Vegas

8:30 uur op. 2295 Miles, 65 Fahrenheit

We zien een modderbruine Virgin rivier door een kaal rotsig maanlandschap meanderen, daarna rijden we uren over een platte prairie met in de verte rondom kale bergen, de weg naar Las Vegas is grotendeels wat saai, tijd om tripadvisor beoordelingen te schrijven en om alvast onze weg van Las Vegas naar Page te plannen, dit komt daaruit:

Las Vegas>Henderson over 93S/E naar Kingman, daar route 66E naar Hackberry, Valentine, Peach Springs (afslag naar nabijgelegen Grand Canyon Caverns, uitzoeken of deze een bezoek waard zijn) bij Seligman de i40E op richting Williams, bij Williams de 64N naar Tusayan Grand Canyon NP, daarna 89N richting Page langs Horshoe Bend. Dat wordt een lange dag, dus we moeten op tijd opstaan die dag.

Bij het binnenrijden van Las Vegas (we zien de strip in de verte maar moeten nog 50 min rijden!), gaat Norbert ineens meezingen en dansen in de auto met de radiomuziek (Neil Diamond en daarna Lionel Richie met All night long- hoe toepasselijk voor de avond die ons te wachten staat). Wat heb ik hem toch aangedaan met 14 dagen natuur, nú komt Norbert thuis: een grote levendige uitzinnige stad, just like my darling.

13:35 komen we na 20 min road construction oponthoud (het was best moeilijk om op main street te komen omdat een deel nu eenrichtingsverkeer is (tegen onze rijrichtingswens in)) aan bij het Luxor hotel aan het begin van de strip. De 'Strip' is één lange straat met uitzinnig vormgegeven hotels, restaurants, winkels, casino's en lichtreclame. Het is 91 Fahrenheit. Het verkeer staat hier echter niet vast op de 6-baans wegen door de stad. Het is 1 uur vroeger dan in Zion, dus nu maar liefst 9 uur verschil met thuis.

Inchecken bleek moeilijk op onze manier: Norbert stapt uit om in te ckecken en René wil parkeren, maar Norbert heeft de autosleutel, dus op gegeven moment piept de auto 'No key', dwz niet kunnen herstarten of deuren op slot doen, Norberts telefoon ligt in de auto dus René kan hem niet bellen, dan maar rondjes rijden om het immense hotel tot Norbert weer buiten verschijnt. René wacht voor de ingang maar wordt weggestuurd, dan maar stukje verderop gaan staan, als Norbert buitenkomt roept René keihard, want die durft niet bij de auto weg te lopen, Norbert hoort echter niets in het kabaal onder de hotelluifel, dus René sprint naar hem toe hopend dat niemand de auto leeghaalt, het komt allemaal goed en we parkeren de auto ver van onze hotelkamer. We lopen twee keer heen en weer om zowel koffers als koelbox binnen te brengen. We hadden ook voor valetparking kunnen kiezen, maar dat kost een flinke duit extra en je moet er voor in de rij staan.

Norbert heeft een King kamer geregeld en als VIP krijgen we wat complimentary junkfood en drankjes, altijd leuk. We willen wel naar de sauna want de zon is nog te fel, vorige keer kregen we een saunabon, dit keer niet, we besluiten de 50 dollar ergens anders aan te besteden. We liggen even bij het zwembad in de ondergaande zon. Slechts 1 van de 4 zwembaden is open en gaat om 7 uur dicht, dus we gaan de strip op. Bij de strip komen blijkt nog niet zo makkelijk, want de tram rijdt wegens onderhoud alleen maar naar het nabijgelegen Excalibeur, onderweg naar onze favoriete bestemming de Bellagio fonteinen moeten we verschillende casino's door (waar overigens volop gerookt wordt) en loopbruggen over, maar stadsmens Norbert vindt feilloos de weg. René vergaapt zich aan de Disney architectuur, het is hier een soort gratis Epcot center, met Eiffeltoren, Statue of Liberty, Kasteel, Venetië inclusief gondeliers, Rome, enzovoort. Aangekomen bij de fonteinen genieten we elke 15 minuten van een andere voorstelling van sierlijk bewegende spuitmonden op muziek en licht, het is geweldig.Bellagio fonteinenshow We eten in een wokrestaurant en lopen naar de piratenshow, die blijkt niet meer te bestaan en ook de vulkaanuitbarstingshow is er blijkbaar niet meer. 'Venetië'We bezoeken het nieuwe Linq district met een soort London Eye reuzenrad (38 dollar pp, we laten het voor wat het is) en boeken een show voor morgen 4pm met korting: Diva's van Frank Marino, een tip van Melani, we zijn heel benieuwd.

Heel ingewikkeld lopen we terug, Norbert is als altijd een uitstekende gids, René was zeker verdwaald.

'S morgens 1 uur ploffen we in bed.

Nog even iets over Luxor voor reisagenten die meelezen: stille kamer, geen koelkast, geen koffie/thee faciliteiten, geen microwave op de kamer, wel een gratis safe, ramen kunnen niet open, zeer zacht bed, 3 van de 4 zwembaden zijn op dit moment gesloten, geen schaduw, parasol alleen tegen bijbetaling, in het casino wordt volop gerookt en daar moét je doorheen.

1. Melanie:
    16 september 2017
    Have fun bij Frank Mareno! En René succes in Vegas. Nog een eettip Hexxx bij het Paris met uitzicht op de Bellagio Fontein. Xx
  2. Norbert:
    16 september 2017