Dag 6: Sahara en Veluwse dorpjes

26 september 2020 - Kootwijk, Nederland

De nacht was heerlijk stil. Om 8:00 uur staan we op om de tafel te dekken en eieren te koken.

Onze broodbakmachine heeft weer een knapperig heerlijk geurend resultaat afgeleverd. We hebben de dames voor het ontbijt uitgenodigd.

Vandaag is het fietsdag, 57km langs zandverstuivingen en Veluwse dorpjes, een combi van twee fietstochten.

54F10A97-5075-4713-81DF-06EF121C1DFEE831A28E-798C-4E89-A9A0-8DE354A48CAF

We maken gebruik van de ‘Fietsnetwerk’-app. René is voor 10€ betalend lid geworden, zodat het volgende knooppunt steeds hardop uit je broekzak klinkt. Helaas is de ontvangst op de Veluwe zo slecht dat het niet goed werkt.

Overigens schieten we niet zo op met twee hobbyfotografen, die steeds op paddenstoelen stuiten:

ECE044AA-862A-4392-8622-94B093D8B1451F015149-4C76-490D-84FF-A6D1A9D8063C

We komen langs de afslag radio Kootwijk, wat René graag aan de anderen wil laten zien.

F9861B7D-6CFD-4A8D-83EA-1A2069CA3949

We denken de route vervolgens te kunnen bekorten maar rijden (overigens heel mooi) 10km om. Stick to the plan leer je bij duiken, mijn advies is om dat met fietsen dan ook maar te doen.

3C7C9ACE-0DB3-4EF4-8E5A-6F1556B563F9700F426D-A981-428C-B2FE-1AF47BA9FCBE

In Hoog Soeren vervolgt Melanie haar nationale carpaccio test. De terrasdame ontwerpt ons aan een kruisverhoor en omdat we niet uit één huishouden bestaan krijgen we verplicht een houten tafel met dito stoelen toegewezen. De zachte vlechtwerkstoelen bij de andere tafeltjes lachen onze reeds zadelhouten konten uit. De lunch smaakt er niet minder om.

We besluiten de mooie omgereden kilometers opnieuw te rijden zodat we de route kunnen bekorten, het ziet er nu al naar uit dat we ver boven de 50 km uit gaan komen. We willen morgen nog wel kunnen bewegen.

824FD490-1BEC-4397-B292-FCAE994A3D31

(stiekem genomen foto door Carmen)

Als het einde in zicht is, is het borreltijd. We vinden een heel fijn terras met rondom windschermen bij De vergulde Leeuw in Harskamp. Het is zo lekker buiten dat de jassen uit kunnen.

Terug in Otterlo doen we inkopen voor de kaasfondue, iets wat René sinds hij Norbert kent niet meer gedaan heeft en daar dus erg naar uitziet.

Norbert legt Set uit aan Carmen. De wijn maakt de concentratie wat minder waardoor we overstappen op Uno, wat Melanie uiteraard weer drie keer op rij wint. Set vindt ze echter onspeelbaar.

Het diner in ons huisje is weer super gezellig:

Aansluitend kijken we naar ‘Wie is de mol?’. Helaas gaat Carmen haar mol eruit.

Slaap lekker.

cijfers: 57km gefietst, lunch Brasserie Het Nieuwe Jachthuis in Hoog Soeren (mooi terras, stroeve bediening) 14.81€ pp, borrel De Vergulde Leeuw in Harskamp (erg gezellig terras en leuke adremme bediening!) 5.60€ pp.

A21DBCB4-75AD-46E0-9633-4B9EB12F0B3A

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Butje:
    26 september 2020
    Wat een heerlijke dag weer voot jullie. Ik hoop dat jullie toch bij Kootwijk de zandbestuivingen hebben kunnen zien. Zo mooi daar! Wat een schattige foto van jullie hand in hand op de E-bike. Ik denk nu dat Thee Wijn is geworden?? Liefs voor jullie alle 4 en fijne dagen verder 😀
  2. Norbert:
    27 september 2020
    We drinken nog steeds heel veel thee. We hebben de zandverstuivingen zeker gezien, het was prachtig. Onwerkelijk ook zo’n Sahara in Nederland. Liefs, r
  3. Butje:
    26 september 2020