12 april, Amsterdam-Houston

12 april 2018 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Met Linda op Schiphol afgesproken zo rond kwart over 8 in de morgen bij de check in van United. Trein is netjes op tijd en Linda ook. Het afgeven van de bagage en alle controles daarna gaan super snel. Van uit stappen uit de trein tot na de douane in zo’n 30 minuten. Dan begint het wachten. Eerst nog even een broodje eten en dan na een rondje lopen over de luchthaven richting gate. We zien in de app bij UA dat er een  rij stoelen voor ons nog leeg is. Bij de balie kunnen we onze stoelen ruilen naar raam voor Linda en gang voor mij. De stoel tussen ons in blijft leeg. Heerlijk de extra been- en stoelruimte. Maar voor we daar zitten wordt het instappen stop gezet. Er is iets met de toiletten en daar is extra service voor nodig. Dit duurt nog even, dus blijf maar hier zitten. Tegen 12.00 uur zit iedereen op zijn plek (de Economy Plus sectie heeft nog heel veel stoelen vrij). Dan laat de captain weten dat er een nieuw vluchtplan gemaakt wordt en dat duurt ook nog even. Na lang wachten gaan we eindelijk weg bij de gate. 12.40 staan we op de startbaan en gaan we de lucht in.

De vlucht gaat prima. Personeel is aardig en de pasta smaakt ook goed. Na 2 films, een paar tv series en een hazenslaapje landen we 45 min na geplande schematijd op Houston International Airport. Tegenwordig gaat veel automatisch, zo nu ook de douane. Bij zelf service zuilen mag iedereen zich melden en het gedoe met vingerafdrukken en vragen zelf afhandelen. Een levend persoon stelt je daarna nog een paar vragen en dan ben je echt in Texas, Amerika. Howdi!

De koffers zijn er ook snel en Rianne staat on al op te wachten. Even naar Alamo om te regelen dat wij ook mogen rijden en dan naar het hotel. We zitten in de spits, dus het duurt iets langer. Rond half zes zijn we op onze kamers.

Bij de receptie zou er een CityPass voor ons moeten liggen, maar na alle post bekeken te hebben kunnen ze niks vinden. Dan ff checken met NL wie het geregeld heeft, kunnen we hier morgen mee verder.

Naast het hotel is een Olive Garden restaurant, de keuze voor het diner is dan ook snel gemaakt. Ik ben heel benieuwd naar hun fameus breadsticks.

Na even opgefrist te hebben lopen we naar het restaurant en ik moet toegeven, de breadsticks zijn lekker. Maar de kip met (geen idee meer wat voor) saus smaakt me ook prima! Kunnen we zeker nog wel eens doen.

We vinden het mooi geweest en gaan lekker naar bed.

1. Margaritha:
    Veel plezier cowboy. X
  2. Mireille:
    Enjoy Cowboy. Hjieha!
  3. Helen:
    Leuk Nor !
  4. Ardina:
    13 april 2018
    Ik volg je op de (blog) voet
  5. Jan:
    13 april 2018
    Jeetje Norbert Wolkers, lekker geschreven!
  6. Aafke:
    14 april 2018
    Klinkt goed wat heb je toch een leuke baan