13 en 14 april, Houston & Houston-San Antonio

14 april 2018 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Na een lekker nachtje slapen (maar 1x wakker geweest om 3 uur...) ontbeten in het hotel en op zoek naar de CityPass die ergens klaar ligt. Iemand van Visit Houston gesproken en ze liggen op het bureau van een sales manager, maar die blijkt dus in een ander Crowne Plaza te werken, iets verderop volgens de mensen achter de receptie. We gaan alles daar op halen (ach, maar 8 mijl) en dan naar NASA. We zijn daar om 10.00 uur als het net open gaat en gaan meteen met de tram een tour doen. 90 min vinden we iets te land dus voor die van 30 min gekozen. Met deze tour ga je langs gebouwen waar van alles in gebeurd zoals mission control en het trainingscentrum, maar alleen langs! Later horen we da5 bij de tour van 90 min je wel deze twee gebouwen iets in gaat. De volgende keer dan maar. Bij een hal met de Ariane V mag je uitstappen en daar even rond kijken. Dat doen we. Best wel een groot ding. Hier zie je ook een overzicht van alle Apollo vluchten. Terug bij het museum gaan we een film kijken over de mensen achter de schermen, iedereen die in mission controle zit. Best wel interessant om dit te zien. Zij waren de Tenzing van mr. Armstrong, door hun kon hij stralen :-)

We besluiten te gaan lunchen bij de Kemah Broadwalk. Dit is zo’n 15 min rijden hiervandaan. We lopen even rond en zien een restaurant ‘the Flying Dutchman’, nou die moeten we dus nemen. Lekker buiten op het terras dicht bij het water lekker geluncht. Hier zijn ook verschillende attracties waar je met de CityPass onbeperkt in kan. Eigenlijk willen we alleen de houten rollercoaster doen (de Boardwalk Bullit). Toen we zagen dat die in werking was hebben we onze pas gebruikt en kregen we ons all inclusive bandje. Er is geen rij en we kunne meteen mee. Wat een gave rit was dat! Rianne en ik gaan meteen weer in de rij staan voor nog een ritje. Heerlijk. De andere attracties houden we voor gezien en gaan shoppen bij de Walmart want we hebben water nodig. Dan terug naar het hotel om op te frissen want we gaan zo eten bij the Armadillo Palace met iemand an Visit Houston.

We zijn mooi op tijd bij the Armadillo Palace. Als ik een WiFi signaal heb krijg ik een app van Elizabeth dat zij iets later is. We hebben snel een tafel en Elizabeth is er ook vlot. Vooraf hebben we heerlijke guacamole en als hoofd heb ik een malse porcchop (mooi geroosterd op de BBQ) met een tomaten/bacon jam. Apart maar wel lekker. Als dessert delen we een peacan pie en een strawberry cooler. Vooral die laatste is heerlijk!

Er is een optreden vanavond en Elizabeth biedt aan om de kaartjes voor ons te kopen. Het voorprogramma is heerlijke country muziek en men danst er lustig oplos.  Dan komt de mail act: the Dirty River Boys. Nou, das andere muziek. We proberen het 3 liedjes maar het blijft herrie dus we gaan lekker naar het hotel terug, het is ook al bijna 23.00 uur. Tijd om te gaan slapen.

Zaterdag 14 april

We ontbijten weer in ons hotel en gaan dan op weg naar San Antonio. We hebben besloten om er een toeristische route van te maken omdat we morgen de hele dag hebben om San Antonio te ontdekken. Na een paar keer niet zo goed gereden te hebben bij Houston (TomTom was soms van slag) en ruim 30 min verder zijn we dan op de juiste weg naar Brenham. Hier staat de beroemde Blue Bell ijsfabriek. Helaas niet open in het weekend voor een tour. Het is best frisjes en we lopen snel door het historische centrum en gaan dan een stukje taart eten. We zijn wat onderkoelt, dus maar geen ijsje genomen. San Antonio is de volgende stop. Hier gaan we snel het Capitool in en lopen er even rond. Via een andere route gaan we naar buiten en daar staan Texanen te protesteren voor hun recht om wapens te hebben. We lopen daar maar met een boog om heen. Maar ik vraag me af: waarom ga je daar op een zaterdag staan als het gebouw allee maar gevuld is met toeristen en je vertegenwoordigers van jou staat lekker thuis zitten?het zal wel aan mij liggen.

De stop is kort en dan zetten we de TomTom op Sattler zodat we van daar nog toeristischer kunne rijden richting New Braunfels en Greune. Het is een prachtige weg langs een rivier (de naam is me even ontschoten). Nabij New Braunfels rijden we naar het historische deel van Greune (spreek uit als green). Een schattig iets. Dan gaan we in een keer naar San Antonio. Na ingecheckt te zijn lopen we naar de River Walk toe. Het toeristische centrum van hier. Een leuk stuk is het zeker. We lopen een stukje langs de rivier en gaan dan een tafel zoeken buiten bij de rivier. Bij Republic of Texas hebben we geluk en kunnen we 2de rij buiten bij het water plaats nemen. De margharita is heerlijk en de briskit smaakt ook erg goed. Na deze dag met veel indrukken gaan we lekker richting hotel terug. Voor morgen hebben we besloten om de trolley tour te gaan doen.

(Sorry, foto’s koem iets later)

1. Margaritha:
    15 april 2018
    Haha schatje toch, straks moet je 150 minuten in een tram zitten :)), je bouwt het mooi langzaam op.
    Heel gaaf dat je de Ariane V hebt gezien en dat jij die science ‘best wel interessant’ vond, ik neem je mee naar de volgende Star Trek.
    Werkse verder en veel plezier.